Saturday, February 2, 2013

Stereotipuri despre femeia maritata.

    Acum, la peste 2 ani de la casatorie, ma lovesc destul de des de anumite prejudecat care ma fac sa ma gandesc la viata jalnica a unor soti care nu stiu sa traiasca decat dupa anumite reguli, planuri si vorbe ale celor care ii inconjoara. Toti ma intreaba ce s-a schimbat dupa casatorie. Ridic din umeri, nimic, cu exceptia unor planuri marete pe care le plamadim in doi si nu singur. Nu ne-am inchis in gaoacea caminului familial, ne bucuram la fel ca in studentie de petreceri, gratar si iesirile in oras. Suntem o echipa!

    Casatoria nu trebuie sa te schimbe, dar exista unele voci care prin prisma prejudecatilor si al frustrarilor personale, creioneaza zi de zi, tot felul de stereotipuri despre casatorie si despre femeia care tocmai s-a maritat. Din noianul acesta de mituri, am selectat cateva mai evidente si mai populare pentru a le discuta impreuna cu voi:

    Sotia trebuie sa gateasca: Din moment ce amandoi avem job-uri, mi se pare normal ca amandoi sa impartim aceasta necesitate, dar si restul - cumparaturi, facut curat, plata facturilor/datoriilor, etc. Nu trebuie sa fie ceva de genul Cook for sex, ci sa vina vina de la sine, din respect si intelegere. Plus ca e asa dragut sa vezi un barbat cum gateste. Nu mai traim in timpurile cand indatoririle femeii erau sa aiba grija de casa si copii. Din moment ce amandoi lucreaza inseamna ca amandoi trebuie sa imparta si restul indatoririlor. Casatoria este o comuniune a doua persoane la nivel de egalitate. Doar nu te casatoresti doar ca sa ai in casa servitoare, bucatareasa sau bona, dar nici sponsor.

    Cum te casatoresti incep intrebarile de genul "Cand un copil?". Am mai pus aceasta problema. Scopul suprem al casatoriei nu este un bebelus imediat dupa casatorie. Eu mai am multe de facut si inca nu sunt pregatita si suficient de matura pentru o responsabilitate atat de mare, care e pe toata viata. Mai vreau sa-mi traiesc viata in doi, apoi o sa trecem probabil la un alt nivel, atunci cand viata noastra va insemna 3 or mai multi. Nu vreau sa ma simt fortata de societate si varsta si sa fac un copil imediat. Cand voi simti ca e timpul, atunci va fi. Noi, tinerii, nu suntem obligati sa urmam acelasi plan standart timpuriu al parintilor sau strabunicilor nostri "adolescenta - casatorie - copil - copil - copil -...n copii..- poate si au trait fericiti pana la adanci batranete sau poate nu". Sunt alte timpuri, alte obligatii, alte necesitati, alte o multime de lucruri.

    Nu mai iesi cu prietenele, nu mai iesi in oras fara sot. Dar de ce nu? Daca te-ai casatorit nu inseamna ca ai murit sau ca ai fost inchisa si nici ca ati fi siamezi. Viata sociala exista si dupa casatorie. Daca nu ies atat de des nu e din cauza casatoriei ci din cauza ca toti avem serviciu, avem timp liber mai putin, dar avem. Eu si sotul avem pasiuni comune, dar nu inseamna ca trebuie sa facem totul impreuna. El iese la o bere cu baietii, eu la un film/suc/plimbare cu fetele. Nu trebuie sa-l oblig sa asculte povestile siropoase ale unui film romantic daca nu-i face placere, cum nici eu n-am chef sa ascult povestile, uneori, porcoase dintre baieti.

    Te-ai maritat nu mai trebuie sa te aranjezi, machiezi, sa porti rochite si pantaloni scurti, sa mergi la sala. Dar ce sa fac, sa-mi pun un sac in cap, doar pentru ca sotul sa nu fie gelos? Un barbat este mai mandru de sine cand sotia lui este admirata, cand are alaturi o femeie pe cat de puternica pe atat de sensibila. 
De ce sa nu mergi la sala ca sa te mentii in forma? Nu inseamna ca daca mergi acolo, te duci la agatat. 
De ce sa nu te machiezi? E adevarat, acum ma machiez mai natural, un strop de fond de ten, blush in obraji, o line fina in coltul ochiului si un pic de rimel, dar asta nu din cauza casatoriei ci pentru ca m-am mai maturizat si ma simt mai frumoasa asa decat cu o tona de pudra pe varful nasului.



No comments:

Post a Comment

Zi-mi si mie la ce te gandesti