Saturday, March 3, 2018

Parfum de iarnă la început de primăvară.

Creație, artă, muză, scris sunt chestii care sunt depozitate undeva, într-un loc necunoscut, de prea mult timp. Acum, două perechi de ochi, ca migdalele, mă privesc insistent zi de zi și două perechi de buze îmi zâmbesc concomitent sau pe rând. Nu am timp să am timp. Mirela Pete m-a invitat să particip la aniversarea de 7 ani a Poveștilor parfumate, cu o poveste parfumată cu semnătura, dar sincer recunosc, n-am idee cum s-o fac.

E primăvară în calendare, dar iarna a decis că e momentul să-și facă apariția, după ce a fost dispărută câțiva ani. Ultima zăpadă care mi-a bucurat privirea a fost prin 2012. Prin ianuarie 2016 și-a scuturat niste perne cred și apoi, abia anul ăsta, când așteptam primăvară să înlocuiască toamna lungă, Domnia sa , Iarna cu zăpadă și ger și-a amintit că la Londra, copiii o așteaptă. Și adulții tot, dar nu și șoferii.
Ger, vânt și fulgi mari. După atâta timp am simțit, în sfârșit, mirosul iernilor din copilărie, miros de ger uscat care împrospătează aerul poluat al Londrei. Proaspăt și rece.
Zăpadă n-are miros? Ba da, are. Nu știu să-l descriu, pot doar să-l simt. Îl știți și voi, sunt convinsă.
Englezii neobișnuiți cu acest tip de iarnă, au închis școlile și grădinițele, transportul public a funcționat la capacitate minimă, mulți angajatori au dat liber angajaților, deși zăpadă mică și gerul nu foarte puternic.
Eu am profitat de venirea iernii în toiul primăverii că să îmi reamintesc mirosurile puternice din copilărie. Cum să treacă o "iarna geroasa" fără miros de coji de portocale? Sau vin fier cu scorțișoară? Vanilie și măr copt? Nop. Aroma de vin fiert cu scorțișoară a încălzit atmosfera, iar lumânările parfumate au dat un iz romantic livingului plin de jucării, mașini, tractoare, creioane, mingi și baloane. Lumânările parfumate nu concep să le aprind în sezonul cald când și așa ne invadează mirosurile de tot felul. Lumânările parfumate mi se par potrivite în sezonul rece și pentru că la 1 martie ningea ca în mijlocul iernii, în loc de miros de flori de primăvară, casa îmi mirosea a iarna în toată splendoarea ei.
Ziceam că majoritatea școlilor și grădinițelor au fost închise pentru 2-3 zile, însă grădinița privată a năzdrăvanului meu, a fost deschisă pe 1 martie, fiind Ziua mondială a Cărții, copiii au mers costumați în personajul preferat. Năzdrăvanul meu a preferat compania lui Chase din Paw Patrol, dar și un mărțișor cu McQueen. Da, mărțișor, pentru că deși mirosea a iarnă, noi am decis să aducem mirosul și spiritul primăverii la Londra. Am împărțit mărțișoare, împreună cu tradițiile și legenda tipărite în engleză, educatoarelor englezoaice. Foarte impresionate, de tradiție, mi-au zis că eu am adus iarna din tara mea când m-am întors din vacanță, saptamana trecută, dar că le-am bucurat cu un suvenir drăguț cu motive populare că să-mi plătesc "greșeala".
Revenind la mirosurile iernii, am preferat sa îmi scot din ascunzătoare, parfumul care îl folosesc în exclusivitate iarna. Are miros greu, cald, vanilat și lemnos. Fără urmă de flori în el. El e câștigătorul în zilele reci de iarnă. El, Casmir, de la Chopard.
Știu, nu e povestea care să reprezinte semnătura mea în totalitate, însă sper că ați simțit, macar un pic, mirosurile și parfumurile care m-au încântat în aceste zile speciale de "iarnă primăvăratică".

11 comments:

  1. La multi ani, Tina, drag condeier parfumat! :)
    Tina draga, ai scris cald, frumos, cu drag de poveste si parfum! Daca ai profitat de venirea iernii că să îti reamintesti de mirosurile din copilarie, de coji de portocale, vin fiert cu scorțișoară, vanilie și măr copt...gata, mi-ai facut pofta! Suntem la o sindrofie unde nu este vin fiert, ci alte bauturi, dar imi fac eu maine si le fac si alor mei, ca inca e zapada afara! :)
    Asa cum spui, muza nu te paraseste, dimpotriva, iata cum revine frumos si dulce, ca si parfumul casei Chopard, care e foarte potrivit in anotimpul rece si chiar cred ca ti se potriveste. E un parfum frumos, merita din plin sa fie ales ca semnatura parfumata!
    Weekend de vis iti doresc! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc că îmi trezești muză din când în când. Distracție plaplăc și weekend fine!

      Delete
  2. Am simțit, cu siguranță. Mai ales că a fost o iarnă veritabilă și aici, de 1 Martie. Miros de familie, de cămin cald - ar putea fi esența ta...
    La mulți ani!

    ReplyDelete
  3. Imi pare bine ca te-ai bucurat de aroma zapezii, acolo, departe, fie si la inceput de primavara! Si ca ai impartit martisoare, un simbol atat de frumos care mereu ma astept sa se raspandeasca pe planeta! :)
    Nu cunosc parfumul tau preferat, dar imi place aroma de vanilie, asa ca pare perfect pentru zile reci!
    Bine te-am regasit in povestile parfumate!
    O duminica minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parfumurile mele preferate sunt mai fresh, florale și mai ușoare decât cel de iarna, dar aroma de vanilie in zilele reci sunt pansament pentru nasul meu problematic care nu prea mai are miros, din păcate. O saptamana frumoasa va doresc.

      Delete
  4. Tina draga mea, bine ai revenit ...
    Desigur ca stii cine sunr, sunt "vechea" Minnie, dar acum am numele meu! :)
    Nici la mine nu a sosit primavara asa cum era normal, dar am avut norocul sa nu avem zapada! A fost o explozie de mirosuri, de cum ti-am deschis blogul! :) Toate parfumurile mi-au placut!
    Pupici pentru nazdravanul tau! Cati ani are acum? 2 sau 3?
    O duminica frumoasa va doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, Doamnă draga, m-am întrebat de multe ori ce mai faceți.
      Năzdrăvanul are 3 jumătate și mai am inca unul hlizit de 7 luni. Sunt mega bogata in zâmbete și bucurii, ceea ce va doresc din plin.
      Vă îmbrățișez cu drag.

      Delete
  5. da, ai scris frumos ! cum să nu simt parfumul acestei postări ?
    mult succes în tot ceea ce vrei să realizezi !
    pupic !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multu' prietena draga. N-am intrat de mult pe blog și acum când revăd nume cunoscute mi se face mai drag de voi.
      Va îmbrățișez.

      Delete
  6. În ciuda aparentei lipse de inspirație, textul a curs limpede, blând,sincer. Astfel de texte mă înduioşează. La mulți ani întregi, drag condeier. Voi mânca o portocală. Sau două. :)

    ReplyDelete

Zi-mi si mie la ce te gandesti