Thursday, February 7, 2013

Litere din carti

    Nu am mai tinut o carte, in mana, de cativa ani, nu am destul timp sau poate e doar un pretext, insa mereu sunt la jumatatea uneia. Mi-e dor sa simt sub degetul aratator o pagina pe care tocmai o schimb sau sa imi razbata in nari mirosul specific al unei carti noi, acel miros imbietor de cerneala.

    Sunt la metrou, imi pun castile in urechi. O tipa cu voce prea moale pentru acea povestire imi tot citeste, paragraf dupa paragraf, una dintre cartile favorite.

    Sunt in aeroport si cu acelasi deget aratator ating ecranul telefonului ca sa mut foaia si continui sa citesc aceeasi carte pe care cu cateva zile in urma am inceput s-o ascult, dar pentru ca mi-am uitat castile acasa, in cealalta geanta (femeia si gentile - un alt subiect, intr-o alta zi), am trecut la varianta tiparita digital.

    Citesc o carte in format digitala sau o ascult ca si cum as citi o pagina de stiri sau as asculta un teatru radiofonic. Prefer colturile roase ale unei carti normale, chiar daca, cei nascuti in era e-Book-urilor o considera old fashion.

    Sunt acea persoana care intodeauna indoaie colturi, reciteste de 2 si chiar de 4 ori o carte care imi place, imprumuta cu inima stransa o carte, avand frica de a n-o dat pe totdeauna sau de a o primi in stare jalnica, dar sunt si acea persoana care nu scrie niciodata pe carti, nu le sortez dupa coperta ci dupa continut si nu renunt niciodata la a cumpara o carte noua sau veche, in format clasic. Am o biblioteca personala, zic eu, destul de draguta, care se asteapta citita. Pana atunci citesc sau ascult carti in format digital. Pentru o scurta perioada, sper, m-am facut "vegetariana".

As indrazni sa va recomand o carte, poate v-a deveni o regularitatea recomandarea unei carti: Paulo Coelho "Alchimistul" si un citat memorabil din aceasta carte:
" Se spune ca tocmai posibilitatea sa-ti ideplinesti un vis face viata interesanta, iar cand iti doresti ceva cu adevarat, tot Universul conspira la realizarea dorintei tale. Cu cat ne dorim mai mult, cu atat mai repede constiinta noastra interioara pune bazele indeplinirii dorintei...Cu cat ne dorim mai mult cu atat Universul se supune dorintei noastre si ajuta la implinirea ei. De aceea fiecare lucru dorit trebuie sa fie si unul bun... Deci, data viitoare cand iti pui o dorinta, ai grija ca ea sa nu faca rau in nici un fel si vei avea sanse mari sa se indeplineasca. Asta daca si tu iti doresti cu adevarat acest lucru."

No comments:

Post a Comment

Zi-mi si mie la ce te gandesti