Sunday, April 21, 2013

Ma droghez de 7 ani

Zilele astea ma gandeam, cum ar fi sa fiu singura, singura de tot, fara sotul care ma alina strangandu-ma in brate atunci cand mi-e greu in suflet, sa nu-l am pe tata care nu a incetat sa ma sarute pe frunte inainte de culcare, nici acum cand maritata si trecuta de 25, tot fetita lui am ramas, sa nu-l mai am pe frate-meu care n-a incetat niciodata sa-mi raspunda la telefon si sa ma asculte, chiar daca razgaiata de sora-sa mai mica l-a certat de atatea ori si poate l-a facut sa se simta neglijat pentru ca sora-sa mai mica, razgaiata, cum am mai zis, necesita si acapara toata atentia.

Nu stiu cum ar fi pentru alte femei sa nu mai aiba in viata lor nici un barbat, dar pentru mine ar fi sfarsitul, sfarsitul a tot ce e minunat in viata mea.

Trecuse pe acolo, intr-o dupa-amiaza de inceput de octombrie al anului 2005. Stiam ca trecuse pe acolo. Simteam mirosul gecii lui de piele, miros de pielii amestecat cu parfumul lui. Un parfum foarte vesel, in care mirosul de citrice se amesteca armonios cu mirosul de lemn pretios, lemn de santal. Stiam ca a trecut pe acolo si stiam cine e el. Era el, cel pe care il cunoscusem in urma cu cateva zile. El era cel al carui nume de familie am ales sa-l port cativa ani mai tarziu. Desi era El, nici el si nici eu nu stiam ce importanti vom deveni unul in viata celuilalt. Si de unde am fi stiut?. Avea ochii de smarald si parul de un saten foarte deschis. Barba micuta, nerasa de cateva zile, ii dadea un aer foarte masculin. Ochii blanzi si zambetul larg ii indulceau chipul usor sever.

Multe zile si nopti, dupa aceea si dupa ce parfumurile noastre au hotarat sa se intersecteze, ma gaseau drogandu-ma cu mirosul Lui. Aroma aceea, de vara, de zile insorite si vesele, de weekend-uri placute si amuzante, imi aminteste de inceputuri, de inceputul zborului de fluturi in stomac, inceputul zburdalnicului joc al inimioarelor din jurul capului, inceputul alintului, inceputul zambetului barbatesc si atat de dragalas daruit exclusiv mie. Lacoste Essential imi aminteste de noi, doi copii in primul an de facultate, timizi, veseli si cu planuri marete in viata.

Axel Hermann
Intre timp, El a descoperit si alte arome care sa-l defineasca, Davidoff Cool Water, or Hugo de la Huggo Boss, dar ca Lacoste Essential nu-l caracterizeaza nici unul. Acele note de vara insorita, cand gandul iti zboara liber si nestingherit, note de citrice, trandafir, lemn de santal si patchouli ii pun in valoare personalitatea si tineretea. Proaspat si vibrant, vesel si bland, clasic si modern in acelasi timp, Lacoste Essential miroase a El, a barbatul de langa mine, a carui brate puternice le simt si acum, poate mai tare ca oricand, stranse in jurul meu, invaluindu-ma in aroma Lui.
Acest parfum a fost creat in 2005 de catre parfumierul Laurent Bruyere, acelasi care a creat impreuna cu Dominique Ropion parfumul pentru femei Thierry Mugler Alien, acelasi care a creat in 2002, pentru celebra marca de parfumuri Gloria Vanderbilt, parfumul Fatale.
Imaginea parfumului este modelul Axel Hermann.

Se zice ca iubirea inseamna si trecerea testului mirosului, adica te indragostesti, nu numai pentru caracterul lui, ochii, buzele, fizicul lui, ci si pentru ca iti place (constient sau inconstient) mirosul lui, mirosul care te face sa te simti dorita, te face sa te simti puternica, dar in acelasi timp si femenina. Nu ai putea sa iubesti pe cineva al carui miros iti chinuie simtul olfactiv, al carui miros il face respingator pentru tine, dar atractiv pentru altcineva. Atractia sexuala, acea chimie dintre doi indragostiti, despre care multa cerneala s-a folosit, nu este, altceva, decat rezultatul potrivirii pe plan olfactiv. Janet L.Hopson descrie pe larg Teoria simtului olfactiv, in cartea sa "Semnalele olfactive - limbajul mut al sexului". Un parfum se contopeste cu mirosul natural al corpului sau dimpotriva creaza o respingere si asta datorita sau din cauza ph-ului pielii. Un anumit parfum se potriveste perfect unui barbat, dar e respingator pentru ph-ul pielii altui barbat. Tot din cauza ph-ului pielii un anumit parfum poate sa aiba o aroma diferita pentru diferiti barbati.

Probabil din acest considerent, natural, pentru mine mirosul Lui, usor romantic, fresh, dar barbatesc, vesel, dar serios, il duce spre perfectiune, perfectiunea din ochii mei si in consecinta, pentru mine, Lacoste Essential miroase a El si nu invers.


P.S. Cu acest text, imi fac intrarea timida in Clubul povestilor parfumate gazduit de Mirela Pete. Tema acestei duminici este Parfumul masculinitatii.


11 comments:

  1. O intrare timidă spui tu, însă sigură. Începi întrebându-te cum ar fi să fii singură și automat cel din spatele Cuvintelor tale simte imposibilul, tu îi spui mai departe că ești dependentă de drogul tău, de parfumul și ființa celui pe care îl iubești. Cât de frumoasă este subjugarea pe care o accepți și îți doresc să nu se termine niciodată. Da...fiecare dintre noi avem nevoie de un acel parfum unic,al Lui și din El care ne dă sens și ne aține pașii pe caldarâmul acesta spart de amintiri dulcege, crude al Începuturilor când cu inima trepitândă Îl așteptam să ne inunde venele. Iubirea e drog ce ai vrea să îl prizezi, să îl lași să îți scalde venele, să îți înlocuiască sângele. Și ce simți după îți ajunge pentru Etern și te face un alt Dumnezeu. Au trecut 7 ani...să treacă timpul cu voi tot împreună. Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti multumesc pentru cuvintele pline de inteles.
      Sa ai o duminica inmiresmata si plina de soare!

      Delete
  2. Tina dragă, cei care mă cunosc mai demult ar înțelege (poate) mai bine de ce exclam: Iat-o, e aici! Ești aici, parte din povestea noastră parfumată, cu rânduri pline de har și cu parfumuri create de minți strălucite, de artiști dăruiți. Și cât ești de tânără, la vârsta ta încă nu eram măritată, te felicit! E atât de încărcată emoțional afirmația ta:”..mirosul Lui, usor romantic, fresh, dar barbatesc, vesel, dar serios, il duce spre perfectiune, perfectiunea din ochii mei si in consecinta, pentru mine, Lacoste Essential miroase a El si nu invers...” încât am simțit mireseme dragi mie, citind-o. E atât de important mirosul, chiar dacă unii nu vor să înțeleagă asta. Mulți am fost atrași de persoane care, odată cunoscute ne-au plăcut, sau dimpotrivă, și datorită mirosului. Mirosul aduce după sine gustul, așa că trebuie să-ți placă parfumul omului drag! Ca să-ți rămână drag.
    Emoționant ai scris despre toți bărbații din viața ta. Eu am mai scris despre tatăl meu (care-mi lipsește mullt ...mult), despre fratele meu, așa că azi am hotărât să-i mai ”cruț”, dar mă bucur enorm că i-ai adus aici și apreciez felul în care ai făcut-o! Mă bucur de venirea ta în Clubul nostru și te asigur că Povestea va continua chiar dacă avem acum o mică vacanță, până după Paști (poate ținem între timp, eu vă anunț prin email pe fiecare). Felicitări și o zi minunat parfumată îți doresc! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, Mirela draga, ambalezi atat de frumos cuvintele, incat ma faci sa rosesc, sa dau ochii in jos si sa multumesc. Aprecierea ta e un bonus al placerii de a scrie aici pe blog.
      O duminica incantatoare sa ai!

      Delete
  3. Cat de frumos ai spus, ca te droghezi cu parfumul lui, ca parfumul Lacoste Essential miroase a El si nu invers! Cred ca fiecare dintre noi simtim asta (sigur ca nu mereu cu Lacoste), desi nu reusim mereu sa o spunem.
    Duminica frumoasa sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vienela darga iti multumesc pentru cuvintele frumoase.
      Sa ai o zi munata de duminica, o zi cat mai parfumata de mirosuri dragi!

      Delete
  4. "parfumurile noastre au hotarat sa se intersecteze..." ce mult imi place felul cum ai spus-o...
    nici ca se poate impletire mai frumoasa intre simtire si parfum decat acest moment premergator contopirii...
    articolul tau e ca o declaratie de dragoste,frumoasa declaratie! :)

    ReplyDelete
  5. Parfumul care niciodată nu se vrea uitat... cel din sufletul tău.
    Bine ai venit și felicitări!

    ReplyDelete
  6. "Se zice ca iubirea inseamna si trecerea testului mirosului, adica te indragostesti, nu numai pentru caracterul lui, ochii, buzele, fizicul lui, ci si pentru ca iti place (constient sau inconstient) mirosul lui, mirosul care te face sa te simti dorita, te face sa te simti puternica, dar in acelasi timp si femenina. " Cred cu tarie ca este asa si dupa ani de zile mirosul cuiva, simtit din nou ne loveste ca o mina ducandu-ne inapoi printre cioburile acelor amintiri. O seara minunata, sa ai!

    ReplyDelete
  7. Imi pare rau ca nu am putut scrie mai devreme, dar internetul nu mi-a permis! Asta e, sorry!
    Imi place cum ai scris si îmi place intersectia asta "parfumata"!
    Va doresc ani frumosi si viata fericita!

    ReplyDelete
  8. Draga Tina, iti spun si eu oficial "Bine ai venit in club?"! :)
    Minunata poveste parfumata ai scris pentru noi! Felicitari! Atat pentru textul superb cat si pentru impletirea perfecta intre parfum si personalitatea omului de langa tine. Simt in acelasi fel..."traiesc" la fel parfumurile din jur...deci inteleg :)
    "Nu stiu cum ar fi pentru alte femei sa nu mai aiba in viata lor nici un barbat, dar pentru mine ar fi sfarsitul, sfarsitul a tot ce e minunat in viata mea." As putea sa-ti spun eu cum este pentru mine... insa cred ca m-as repeta...
    Sa ai o noapte buna si o un inceput grozav de saptamana!




    ReplyDelete

Zi-mi si mie la ce te gandesti