Saturday, June 15, 2013

Poarta-mi numele

Uneori ma intreb care este rostul nuntii. Stiu, in prezent semnificatia nuntii si-a mai pierdut din adevarata valoare, acea de inceputul unei vieti in doi, din cauza ca multe cupluri, se hotarasc sa faca nunta dupa multi ani de convetuire si uneori dupa nasterea unui sau mai multor urmasi.
Totusi, nunta ramane a fi un inceput, o piatra la temelia noii familii, a caror membri pot zice "De azi suntem o familie, de azi suntem sot si sotie."

Nunta este o ceremonie religioasa si/sau civila, dintre doua persoane de sex diferit, in majoritatea cazurilor. Este urmata, apoi, de o petrecere cu ritualuri si veselie. Da, in unele state se accepta casatoria dintre persoane de acelasi sex, insa, cel putin in Europa, partea ortodoxa, nunta are loc, exclusiv, intre un barbat si o femeie. Si e frumos asa, e mai frumos. Nu am nimic cu cei care nu-mi impartasesc aceasta convingere caci e alegerea lor, eu, insa, raman a aprecia ceea ce ne-a lasat mostenire ai nostri strabuni.


Am cunoscut-o in facultate, in prima zi, departe de locul care ma facea sa ma simt confortabil sufleteste. Eram usor timida si infricosata de un nou inceput, eram un pic trista din cauza distantei de acasa, eram intr-o tara pe care n-o cunosteam, intre oameni care nu pareau primitori. S-a apropiat timida si m-a intrebat ce fac. Eram colege. Ulterior am devenit prietene, cele mai bune. De fapt eram trei cele mai bune, insa despre  cea de a treia n-am sa vorbesc astazi si o sa intelegeti de ce voi vorbi doar despre Mia. De fapt, o cheama Maria, Maria doar in acte, caci toata lumea o numeste Mihaela, iar eu ii zic Mia.


Au urmat ani frumosi de facultate, cu multe povesti, cu multe batiste umede de lacrimi, cu multe zile senine si vesele, cu multe peripetii si o prietenie frumoasa formata din 3.
Din pacate, viata si distanta ne-a separat, dar cumva a ramas prietenia, chiar daca nu intodeauna totul a fost roz intre noi.


Astazi, Ea, Mia, se marita. Astazi are nunta, iar eu stau si ascult ploaia cum bate puternic in geam si nu ma pot bucura alaturi fizic de ea. Distanta ne desparte, desi sufletul meu e acolo si ea stie. Mi-as dori s-o pot imbratisa in acest moment, sa-i asez voalul in par asa cum ne-am promis odinioara. Mi-as dori sa-i vad zambetul de pe buze si lacrimile de emotii din coltul ochilor. Mi-as dori sa-i asez suvita rebela, sa-i duc trena si sa-i tin buchetul.


E o zi speciala pentru ea, asa cum stiu ca este ziua nuntii si de aceea acest mesaj e pentru ea: Draga mea, cea mai sincera urare pe care ti-o fac astazi, este ca de-a lungul anilor, dragostea voastra unul fata de celalalt sa se adanceasca si sa creasca astfel incat, atunci cand veti privi inapoi catre aceasta zi, ziua nuntii voastre sa o considerati drept ziua in care va iubeati cel mai putin. Casa de piatra!


Cum e sa fii insurat Cristi?
- Pai, cum sa fie? N-am voie sa beau, n-am voie sa fumez, n-am voie sa merg cu amicii la o bere, n-am voie sa ma uit dupa vreo femeie pe strada...
- Inseamna ca regreti pasul pe care l-ai facut?
- Nici asta n-am voie...
...................................
- Ce este iubirea?
- Lumina vietii.
- Ce este casatoria?
- Factura la lumina.

Pentru ei e Happy Weekend. Si voua va doresc acelasi lucru!

P.S. Toate pozele sunt realizate de draga de Lili si fac parte din albumul "poarta-mi numele".


14 comments:

  1. Sa îi uram prietenei tale "Casa de piatra" si mult noroc în "viata în doi"!
    Pacat ca nu poti fi acolo..... :((
    pupici draga mea!

    ReplyDelete
  2. E trist sa nu fii alaturi de cea mai buna prietena a ta intr-un asemenea moment.. Sa fie insa intr-un ceas bun!

    ReplyDelete
  3. Pentru Mia este cel mai happy weekend din toată viaţa ei de până acum!
    Îmi pare tare rău că nu poţi fi alături de ea, v-aţi fi bucurat amândouă.
    Dar, chiar şi gândul la ea te poate înveseli.
    Pe mine m-a bucurat vestea.
    Să le ajute Domnul să-şi fie unul altuia sprijin şi mângâiere!
    Weekend cât mai plăcut şi ţie, draga mea. pup


    ReplyDelete
  4. Vaaai, ce frumos! M.am gandit adesea la ea, intr.o vreme ne mai prindeam pe mess. Ma bucur tare mult ca e fericita, ca e bine. Cu siguranta stii ce clipe mi.au revenit in amintire... Iti multumesc pentru aceasta postare! Iar ei ce i.as putea dori? Tot ce e mai bun! Casa trainica si calduroasa!

    ReplyDelete
  5. Asta este viata, ne indeparteaza fara sa ne dorim de cei mai buni prieteni.
    Frumoase randuri ai scris despre prietena ta. Am ferma convingere ca aceste superbe ganduri se vor transmite telepatic catre ea si ii vor insoti aceasta frumoasa zi.
    Ii urez si eu casa de piatra Miei! :)
    Happy weekend, draga mea!

    ReplyDelete
  6. Sa fie sanatosi si fericiti! :)
    Seara placuta!

    ReplyDelete
  7. Uneori viata este cruda si nu ne permite sa ne tinem promisiunile facute cu toata inima, dar cei cu care am impartit bine si rau, zambete si batiste ude, stiu ca le suntem si le vom fi mereu aproape. Frumos gestul tau, frumos si felul in care ai ales sa le urezi tot ce e bun.
    Casa de piatra!

    ReplyDelete
  8. O sa fiu putin vulgar, in gandire, nu si in scris: Casa de C...t prietenei tale, ca sa nu-si bage nimeni nasul sa faca rau! Sper ca nu am deranjat cu urarea mea... :) In fapt am spus-o tocmai pentru ca nimeni nu ar trebui sa se introduca inoportun in casnicia cuiva. Toate cele bune.

    HAPPY WEEKEND! :)

    ReplyDelete
  9. Nu ma atrag nuntile. Nici nu imi displac.Sunt momente deosebite, pline de emotii. E perfect sa le "admir" din afara :)
    Duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  10. prietenei tale multi ani fericiti alaturi de cel care i-a devenit sot! La multi ani si Casa de piatra!

    ReplyDelete
  11. Da, cateodata trecem pe langa oameni pe care simtim ca ar fi trebuit sa-i avem mai aproape dar viata nu a facut sa se intample asta. E ca si cum am fi ratat intrarea pe autostrada.

    ReplyDelete
  12. Casă de piatra prietenei tale!
    E frumos sa ramaneti prietene bune indiferent de trecerea anilor si numărul kilometrilor :)

    ReplyDelete
  13. Casa de piatra prietenei tale si multi ani fericiti alaturi de alesul ei!
    Si eu sunt de acord cu tine, cum ca nunta, de fapt casatoria,este un inceput, o piatra de temelie a vietii in doi. Pentru asta m-am si casatorit.
    Cu toate astea societatea in care traim ne da libertatea sa alegem si daca unii aleg sa traiasca impreuna fara, ramane alegerea lor. Am multi prieteni care au procedat asa. Nu-i condamn, doar ca eu n-as face ca ei :).
    Te pup! O saptamana usoara si insorita!

    ReplyDelete
  14. Frumos ai povestit, frumos ai ilustrat...dar cel mai mult mi-a placut titlul!

    ReplyDelete

Zi-mi si mie la ce te gandesti