Wednesday, November 21, 2012

a venit frigul. . .

"...stau pe o plaja cu nisip fin, soarele imi mangaie pielea, dandu-i o culoare usor ciocolatie...", ah, visez...visez la zilele insorite de vara care... cred ca e de la febra. Zilele astea m-am pomenit cu o raceala ingrozitoare, sunt praf. Ma uit pe geam, iar vremea de afara ma deprima si mai mult.
    Ploaia m-a trezit din amorteala racelei. Siroaie de stropi se preling pe geam, iar vantul nervos, scutura pomii cu putere. Acest tablou parca imi da senzatia de plans in hohote (ma simt ca in clasa a II-a, scriind o compunere despre toamna..).

    Nu ma simt in stare de nimic, doar gandurile zboara aiurea...

asa arat eu cand e frig afara
    Acum imi vin in minte imaginile cu mine infofolita pana in dinti, cu UGG-urile in picioare, manusi pe maini, fular la gat si caciula pe urechi (culmea e ca oricum am racit) si o mama care-si plimba, linistita, copilul.
     Pana aici nimic anormal, dar cand am observat ca bebelusul nu avea caciula si manusi pe el, in picioare doar o pereche de ciorapei subtiri, iar in loc de o geaca groasa, adaptata la cele 5 grade C, avea doar un hanorac pe el, m-a luat cu frisoane. In acel moment m-am gandit la iresponsabilitatea parintilor. Totusi, analizand situatia mai bine, am realizat ca, de fapt, acea situatie nu era chiar atat de grava.
    Englezii, in general, nu sunt frigurosi, spre deosebire de noi astia de pe continent. Parintii nu-si imbraca copii cu o suta de haine ca nu cumva frigul sa le atinga pielea firava. Dimpotriva ii calesc, dovada fiind ca si acea mama, care-si plimba copilul prin parc, era imbracata doar cu un tricou alb, un cardigan fara nasturi, pereche de pantaloni ce semanau a blugi rupti in genunchi, iar in picioare o pereche de balerini. Dar eu???
    In scumpa mea tara, e exact invers. Cum incepe sa miroase a toamna si doua - trei frunze ingalbenite cad din copac, parintii scot la iveala cele mai groase hainute si nu isi mai lasa copii sa respire de atata grija. Cum temperatura de afara scade un pic sub zero, proaspetii parinti se intreaba daca mai au voie sa-si scoata odraslele la plimbare.
    E adevarat, copii sunt firavi, dar nu sunt chiar atat de neajutorati precum credem. Cu cat ii cocolim mai mult pe bebelusi cu atat sunt mai firavi si mai predispusi la virusi si boli.
    Eu sunt un "bun" exemplu in acest caz. Raceala mea am inhatat-o de la prea multa grija ca sa nu racesc.
 
    Si acum stau in casa, cu febra, plictisita si fara chef, cu un ceai fierbinte langa mine si-mi astept sotul de la munca ca sa ma jeleasca si el.

No comments:

Post a Comment

Zi-mi si mie la ce te gandesti