Thursday, December 5, 2013

Fulgi de amintiri in ziua de Mos Nicolae

Lucy statea lipita cu nasucul de geam si privea afara. Bunica n-o lasa sa iasa pentru ca tocmai ce incepuse sa-i treaca raceala. Isi sterse nasul si continua sa priveasca prin geam. Vremea e trista, gri si noroasa. Ea ar vrea sa ninga, pentru ca s-a saturat sa sada pe scaunel si sa-si spele cizmulitele, in fiecare seara. Toamna, mai ales cea tarzie, e destul de noroioasa la tara, iar glodul i se ridica pana la merisor pe cizma, ca de, ea e mica si ii place sa nu evite chiar fiecare balta. Daca ar ninge, cel mult si-ar pune la uscat cizmulitele langa plita unde in fiecare seara trosnesc lemnele.

In seara asta, mai mult ca oricand, ar vrea sa ninga, pentru ca trebuie sa vina mosu'. Scrisoare cu Draga Mos Nicolae a scris si ea il asteapta. Daca vine prin zapada, nu mai trebuie sa se descalte in tinda, ci poate sa intre incaltat pana langa plita unde isi tine cizmele. Zapada se topeste si apoi se usuca, deci n-ar face prea multa mizerie prin casa.

Pe de-o parte, daca e noroi, mosu', pe la cati copii are de plimbat, n-o sa aiba timp sa se descalte la toti, asa ca, ii va ramane urma pe covor si v-a putea sa-l dibuiasca. Pe de alta parte, mosu' ii cu soviste si daca incepe sa se descalte la toti, s-ar putea ca la unii copii sa nu mai ajunga. In concluzie, tot mai bine ar fi sa ninga. Isi sterge din nou nasul si priveste afara, cu o buza intoarsa pe dos.
Dar, se gandeste ea, in fiecare an, mosu' nu lasa urme la ei, fie zapada sau glod. Pe semne ca-i este frica de bunica si se descalta in tinda. Intodeauna vine. Si aduce numai bumboane si ciucalata. Niciodata altceva. O fi sarac sau zgarcit. Oricum, bune si alea, decat o varguta.

Bunica o striga la masa, dar ea nu se dezlipeste de geam. I se pare ca a zarit un pufos. Geamul e prea cald si viata pufosului e tare scurta, asa ca n-a apucat sa-si dea seama daca ninge sau ploua.

A mai zarit unul pufos si inca doi si inca cinci. Si s-a umplut curtea de pufosenii zglobii si albi.
- Buuunicaaaa, afara ninge! Ningeeeeee!
Si a alergat in bucatarie, de unde un glas bland si imbietor, o chemase la masa, in urma cu doua minute.
- Bunicuta, lasa-ma afara?! si a falfait din genele-i lungi si dese, ca o pisica mieroasa, cum numai Lucy putea s-o imbuneze pe bunica-sa.
-Hai, lasa-ma, te rog. Ninge. Promit ca nu mai pun gura pe turturi, daca-mi cumperi si inghetata. Ma lasi?
Avea, deja, in mana paltonul rosu, caciula si fularul impletite de bunica.
Bunica a schitat un zambet, semn ca ar putea ceda, iar atunci cand Lucy a observat acest lucru, a plecat fuguta in camera de alaturi si a revenit si cu cizmulitele in culoarea paltonului, cu blanita intoarsa peste margine si cu siret, pus fara vreo utilitate, in spatele cizmulitei.

Usoare reflexii in oglinda 
A iesit in curte si a privit in sus. Din cerul acela suparat, suvoi de fulgi mari si pufosi, se rostogoleau spre pamant. Ea a intins mainile in lateral si a inceput sa se invarta odata cu ei. Fulgii au prins-o in hora lor si nu au mai lasat-o decat atunci cand bunica, cu vocea-i blanda a chemat-o in casa.

Mos Nicolae putea sa vina, cizmulitele erau curate de-acum.

Fie-va viata stropi de lumina si frumoasa ca primii fulgi. La multi ani tuturor cu ocazia acestei sarbatori!


14 comments:

  1. Prima ninsoare, daca se hotaraste sa vina in chiar seara cand ne punem ghetutele la geam, are un farmec inegalabil. Pe mine ma scoate an de an din casa (mai putin anul acesta) si imi umple sufletul de o bucurie copilareasca. Il scoteam pe Ionut din casa, indiferent cat era ceasul si ne jucam printre fulgii de nea pana cand inghetam.
    Imi plac mult cizmulitele astea!

    ReplyDelete
  2. Un Mos Craciun Fericit Sa Aveti, plin de iubire, bucurie, implinire si....toate cadourile pe care ti le doresti! :)

    ReplyDelete
  3. Sunt tare faine acele cizmulite! :))
    Eu nu-mi doresc zapada, nu acum! Poate de Craciun o zi - doua! :))

    ReplyDelete
  4. Ce poveste grozava, ei Mos Nicolae de altadata venea doar cu dulciuri, acum e mai bogat, s-a mai modernizat ! Wow, ce cizme faine, imi plac!

    ReplyDelete
  5. Emotionanta povestea fetitei si a primilor fulgi de nea, imi aduce aminte de propria copilarie, de zilele cand il asteptam pe Mos la tara...
    Eu imi astept maine de dimineata cadoul, sper sa fie exact cum mi l-am imaginat. Multumim asemenea de urarile frumoase. :*

    ReplyDelete
  6. minunata povestire...Lucy imi aminteste de dulcica Lizuca (din "Dumbrava minunata")si gandurile ce o framantau, copilareste ...
    LA MULTI ANI!

    ReplyDelete
  7. Rânduri superbe, amintiri de neșters!
    Sper că Moșul a fost darnic cu tine, o seară minunată îți doresc! :)

    ReplyDelete
  8. Minunata poveste! Am aruncat, instinctiv, ochii spre fereastra, dar jaluzele sunt trase; m-am uitat printre lamele... dar din cerul suparat :) aici nu cade niciun fulg pufos! Inca! :)
    Seara minunata sa iti fie si sufletul senin!

    ReplyDelete
  9. O întreaga poveste într-un mic articol !! Felicitari !
    O alegere inspirata!
    Felicitari !

    ReplyDelete
  10. Super cizmulite si povestirea pe masura!Felicitari!
    Multe salutari!

    ReplyDelete
  11. Vai ce dragut! Mi se pare mie sau are o usoara tenta autobiografica? Ce este "merisorul"?

    ReplyDelete
  12. @Vulpita

    Usoara tenta biografica? Poate doar postarea asta si poatee inca una doua in ce-o priveste pe Lucy.
    Merisorul e osul ala rotund si esit in afara, in lateralul piciorului, pozitionat la incheietura piciorului cu gamba. nu stiu cum se numeste medical.

    ReplyDelete
  13. Ar trebui sa faca cineva o colectie cu povestiri culese de pe bloguri la sarbatori. A ta ar sta la loc de cinste. Mi-am amintit cum fugeam in curte cand cadea prima zapada si stateam cu capul dat pe spate si cu limba scoasa ca sa prind fulgii de zapada. Multumesc pentru clipa de copilarie pe care mi-ai daruit-o !

    ReplyDelete
  14. Cu cata intensitate traieste micuta Lucy sarbatoarea :)
    Superb scris, Tina draga!
    Si mie imi plac mult cizmulitele din imagine. Delicate, vesele si pline de fantezie. Asa, ca micuta Lucy :)

    ReplyDelete

Zi-mi si mie la ce te gandesti