Tuesday, January 15, 2013

despre cumparaturi si liste . . .

    Se apropie ziua cand se merge la supermarket si pentru ca in capul meu se invartesc, fara sens, o sumedenie de necesitati, fac o lista ca sa-mi usureze situatia. Ar fi mai simplu sa nu fie nevoie sa mai si mancam de 3-4 ori pe zi sau macar sa mancam ceva mai rar, o data la cateva zile sau ca animalele alea care hiberneaza, de mananca vara bine si iarna dorm. Dar cum nu ne putem impotrivi naturii trebuie sa mergem la cumparaturi, obligatoriu.

    Revenind la lista, pentru mine e un esec. Nu reusesc sa ma tin de ea niciodata. Nu stiu cum voi, dar eu daca apuc si intru in supermarket am dat-o naibii de lista. Am totul in cap, chiar daca asta inseamna ca pe langa ceea ce am scris pe lista (la insistentele sotului care spera ca asa nu voi mai cumpara produse inutile) o sa ies din magazin cu alte zeci de produse care probabil vor sta mult si bine pe un raft in bucatarie sau in frigider pana voi fi nevoita sa le arunc. Motivatia mea - vreau sa incerc si ceva nou. Daca sotul e cu mine si aude acest lucru a sfeclit-o, stie precis ca la casa o sa achitam si acel produs. 

    Asa ca am renuntat la lista in schimbul a 2-3 ore petrecute in fata rafturilor. Ma holbez bine la produse ca sa-mi amintesc ce imi mai trebuie.

    Daca ma duc la magazin ca sa cumpar doar sapun si paine, cel mai probabil ca ma voi intoarce acasa si cu ceriale cu fructe de padure, crema de maini, de fata, discuri demachiante, carne tocata, ciocolata si prajituri, shampon, cartofi, poate o tigaie noua, pe motiv ca au fost la reduceri. Dar s-ar putea, inevitabil sa uit de sapun sau de paine sau de amandoua:)). Odata m-am dus la magazin ca sa cumpar o sticla de ulei si m-am intors cu o rochita, de ulei am uitat.

    Probabil ati vazut in aliniatul de mai sus o lista neordonata de produse, o lista haotica. Daca se intampla ca sotul sa mearga singur la supermarket, cu siguranta ii fac o lista de cumparaturi si neaparat haotica, nicidecum ordonata pe raioane: legume la legume, produse de igiena la produse de igiena, etc. Cred ca asa suntem setate noi femeile, mai haotic. La inceput, el urma lista nestingherit, acuma, insa m-a cam luat din urma. La fel, pe motiv ca erau la reduceri. Diferenta, insa, este aceea ca el imi umple cosul cu produse de la raionul de tehnica. Ca sa nu mai zic ca atunci cand intram amandoi in supermarket el o ia, inevitabil la stanga, eu o iau la dreapta. La stanga se afla raionul cu tehnica, in dreapta produse alimentare, haine, electrocasnice, alte prostii de gospodarie. Din cand in cand ne intalnim la mijloc, atunci cand unul sau altul vrea sa-i arate celuilalt o promotie de neratat. Odata l-am rugat sa-mi cumpere de pe net husa pentru telefon si in loc de husa mi-a venit telefon, de husa a uitat.

     Si asa ajung, de multe ori, la concluzia ca daca ar fi fost o lista as fi fost mai ordonata, dar nu poate fi vorba de eficienta atata timp cat nu urmezi cu strictete acea lista si eu n-o urmez desi o am in buzunarul de la spate al "sacului" de pe umarul meu si o mai consult uneori.

    In concluzie: Foarte grea treaba cu lista de cumparaturi, asteapta-te la mai mult ca sa nu fii dezamagit atunci cand cumperi si mai mult decat te-ai asteptat la mai mult.

No comments:

Post a Comment

Zi-mi si mie la ce te gandesti