Saturday, April 12, 2014

Cand 2 = 3

Vine o vreme cand simti nevoia unei schimbari, cand simti ca esti gata sa acceti noi provocari, desi nu te simti pregatita sa le infrunti.
Viata in sine e creata din viata si atunci cand simti sub inima doua manute care cauta sa studieze imprejurimile, nimic nu pare mai placut decat atingerile lor venite din interiorul tau.

Ti-ai dorit sau nu un copil, totul incepe cu teama de a nu fi pregatita pentru aceasta provocare. Eu una, desi am luat marea decizie, impreuna cu sotul, de a ne completa viata cu o noua bucurie, nu m-am simtit pregatita decat in momentul in care botul cu ochi si manute nu a aparut pe ecranul ecografului inotand sfios. Din acel moment toata viata mea a devenit mai frumoasa, prioritatile s-au schimbat radical, iar acea teama de necunoscut desi s-a diminuat considerabil nu a disparut complet si cred ca niciodata nu va disparea, ci se va transforma. Se va transforma in siguranta ca tu ca mama poti sa fii un mic zeu pentru copilul tau.
Da, eu nu m-am simtit pregatita nici acum, la varsta la care unele mame isi dau copii la scoala sau unele si mai precoce se confrunta cu inceputul problemelor adolescentine ale propriei odrasle. Si nu m-am simtit pregatita, nu din motivul ca n-as fi avut un umar de sprijit si un tata  perfect pentru copilul lui, ci pentru ca nu m-am simtit suficient de matura sa aduc pe lume o minune si sa stiu si sa pot sa am grija de ea. Credeti-ma, nici acum nu ma simt suficient de matura, insa simt ca toate astea se schimba odata cu cresterea burticii si incurajata de pe margine, simt ca o sa fiu in stare sa inteleg o fiinta care isi exprima durerile si bucuriile doar prin mimica fetei, prin sunetele nedefinite pe care le scoate si eventual plansul si rasul care le insotesc.

In prima zi, cand am vazut cele doua liniute, am intrat in panica. Pana in acel moment, n-am realizat ce schimbari ma asteapta. Priveam totul in joaca. Apoi, in saptamanile care au urmat, frica si nesiguranta au pus stapanire pe mine si m-au impiedicat sa ma bucur pe deplin de acele momente. Am trecut prin diverse stari si uneori ma simteam vinovata de nesiguranta pe care o am, insa am avut noroc de doi ochi verzi, in care daca priveam ma umpleam de liniste si curaj. Vedeam bucurie in ei si imi transmiteau si mie starea. De aceea sunt absolut sigura ca un al treilea e musai sa provina de la 2(o singura cifra) si nu de la 1+1(doua cifre alaturate). Despre cazurile in care nu se poate nu pot sa vorbesc. Nu sunt in masura sa ma dau cu parerea din moment ce n-am trecut prin asemenea situatie.

Matematica n-are nici o logica in familie si oricat n-ai incerca cu 1+1, daca nu exista o legatura de iubire, de respect, de intelegere, de implinire, nu va da 2, iar 3-ul nu va putea schimba situatia decat pentru moment, cel mult. 3 nu este nici un fel de bonus pentru 1+1 ci doar pentru 2. 

Ma las de matematica, caci niciodata n-am fost buna la aceasta materie. Unii sustin ca n-or sa lipseasca greutatile, atunci cand tot ce ai nevoie este o jumatate de ora de somn odihnitor, insa cine poate sa zica ca orice bucurie in viata se obtine usor si prin putine sacrificii?


13 comments:

  1. Totul va fii bine, ai sa vezi ! Nici tu nu o sa crezi cata "experienta si îndemanare" ai sa capeti! Pana si în ati face copilul fericit vei deveni un "expert"! Crede-ma pe cuvant! :)
    Ceea ce eu îti doresc acum, este sa ai o sarcina usoara, fara complicati si probleme.
    Stii ce am facut, am fugit înapoi pe blog, în mai mai exact si am constatat ca nu te vei tine de cuvant anul acesta.... nici unsa cu untura nu va mai intra "mica sirena" pe tine!
    HiHiHiHi........ :))))))
    pupici si un weekend minunat!

    ReplyDelete
  2. @Minnie Max
    Ce mai facut sa rad. si pe bebe ca da semne ca s-a trezit. Da, anul asta zic pas, micii sirene.
    Multumesc, draga mea, pe tine te cred, n-ai incotro, capeti experienta din mers.

    ReplyDelete
  3. Imi place cum rezolvi tu problemele de matematica si de logica. :D Sunt temeri si emotii firesti, dar se vor risipi de indata ce va aparea mica minune. :) Orice parinte vrea sa fie perfect si sa le stie pe toate astfel incat sa-si poata ajuta copilul. O sa fiti si voi surprinsi cat de bine va veti descurca...
    O seara placuta in continuare si o duminica frumoasa iti doresc, Tina. :*

    ReplyDelete
  4. stii cate atacuri de panica am avut in timpul sarcinii, cate scenario imi imaginam si apoi nu mai puteam inchide ochii noaptea! :) si totul a fost....o prostie! pt ca de fapt cu toate temerile acelea, ne-am ales cu bucurie, cu speranta! si a fost cea mai frumoasa perioada! cu fiecare zi o sa te redescoperi, reinventezi si la final veti fi 3 frumosi! :)
    Sarcina frumoasa si usoara! :)

    ReplyDelete
  5. Este o noutate ,imbinata cu placere si mandrie.Sa fiti sanatosi ca totul devine firesc la momentul respectiv.Fica-mea avea 34 de ani si cam mofturoasa,confuza,nesigura pe ea in timpul sarcinii.Ma gandeam cum va face fata cu copilul.Cand am mers imediat la ea,dupa nastere nu-mi venea sa cred cu ce indemanare o spala ,de ziceai ca e infirmiera.Deci sa fi curajoasa si puternica!Mai da-ne si noua din cand in cand, cate-o veste!Te imbratisez si numai bine!

    ReplyDelete
  6. E normal sa iti faci mii de griji, chiar si azi cand baiatul meu face 4 ani(maine:) ma gandesc ca nu sunt o mama buna, sau ca ar trebui sa fac asta, sau sa nu fac pe cealalta. Va fi bine, sa stii, nimeni nu se naste parinte, eu invat mereu de la copilul meu. Nu sunt perfecta ca mama, de multe ori gresesc, insa zi de zi vreau sa ofer tot ce e mai bun copilului meu. Bucura-te de aceasta perioada e cea mai frumoasa, ai grija de tine si sa dea Domnul sa fiti amandoi sanatosi. Va pup!

    ReplyDelete
  7. FELICITARI! din inima! totul se va schimba, totul va avea alta semnificatie, iubirea se va dezvolta pe cel mai frumos domeniu :) Falmilia este adevarata familie, implinita! ma bucur mult pentru voi!
    La multi ani de Florii! o Duminica minunata!

    ReplyDelete
  8. Sanatate va doresc! Sa parcurgi cat mai usor cele noua luni! Mai apoi, va fi... :) fain! Fain de tot! Vei sti ce sa faci, vei sti cum sa faci si ai pe cineva care te sustina. Unde-s doi, puterea creste si copilul infloreste! :)
    Fie ca trei al vostru unit de dragoste pe veci sa fie! Si daca o fi sa mai fie... tot dragostea sa va invaluie! :)

    Ai scris atat de frumos incat orice comentariu e de prisos. Imi doresc ca multi sa citeasca aceste randuri in care te referi la "matematica de familie". :)
    Zile fericite va doresc, cu drag!

    ReplyDelete
  9. Tina dragă, sănătoasă ești, tănără ești, frumoasă ești, restul vine de la sine! Mai puțin...matematica, de care nici nu este nevoie aici! Aici e nevoie de 2, și voi sunteți, iar al treilea să vină sănătos și să fie fericit! Îmbrățișări și să fii liniștită, te trezești că știi tot, ca și cum ai mai fi avut câțiva! O săptămână senină și sănătate maximă îți dorsesc. Dar mai povestim noi ;)

    ReplyDelete
  10. să fie într-un ceas bun! Doamne ajută! multă sănătate!

    ReplyDelete
  11. Oooo, felicitari Tina si o sarcina usoara iti doresc! Cred ca niciodata nu suntem pregatiti pentru un nou membru de familie, dar sunt convinsa ca experienta mai se capata si in timp.

    ReplyDelete
  12. Va multumesc pentru incurajari. E tot ce am nevoie.

    ReplyDelete
  13. Stai linistita, niciodata nu te vei simti pregatita pt asta! Omul cat traieste invata! ;) Hai ca poti! >:D< :*

    ReplyDelete

Zi-mi si mie la ce te gandesti